Les Reines du shopping - program dzięki któremu poznacie słówka związane z modą i zakupami



Jest to program realizowany przez kanał M6, którego prowadzącą jest Cristina Cordula. W programie bierze udział zawsze 5 kobiet w wieku od 18 do 70 lat. Każdego dnia jedna z kandydatek wyrusza na zakupy aby przygotować się do zaprezentowania przed pozostałymi uczestniczkami w stroju zgodnym z narzuconym tematem (thème imposé), np. rozmowa o pracę (entretien d'embauche), pierwsza randka (premier rendez-vous amoureux). Uczestniczki muszą walczyć z czasem aby znaleźć odpowiednie ubrania (vêtements), buty (chaussures) i akcesoria (accessoires). Muszą także zadbać o swój wygląd: fruzurę (coiffure) i makijaż (maquillage). Dodatkowym ograniczeniem jest także budżet oraz lista sklepów, w których uczestniczki mogą robić zakupy. Każda z uczestniczek oceniana jest w skali od 1 do 10 przez pozostałe uczestniczki oraz Cristinę. Uczestniczka, która wygra zostaje okrzyknięta królową zakupów oraz otrzymuje 1000 euro.


Warto krótko wspomnieć o prowadzącej program. Cristina Cordula pochodzi z Brazylii i kiedyś była modelką (mannequin). We Francji jest znaną stylistką i prowadzącą programy związane ze zmianą stylu (relooking) czy modą. Prowadziła między innymi program Nouveau look pour une nouvelle vie, który można było oglądać na TVN Style.

Program polecam tym, którzy szukają czegoś lekkiego i zabawnego, i nie traktują tego typu programów zbyt poważnie. Na pewno można poznać dużo słownictwa związanego z modą, ciuchami, zakupami i wyglądem. Polecam szczególnie teraz w okresie wakacyjnym, gdy nie chce nam się lub nie mamy aż tyle czasu na naukę. Warto słuchać i oglądać program aby poznać przydatne wyrażenia, w końcu będąc w Paryżu na pewno będziemy musieli kiedyś zrobić zakupy lub znaleźć odpowiednie ubranie czy rozmiar! Ja traktuję ten program jako swego rodzaju "odmóżdżenie" ;) choć nie ukrywam, że lubię modowe programy prowadzone przez Cristinę. Cristina ma dosyć specyficzny akcent, który mnie akurat się podoba i program dzięki temu jest jeszcze ciekawszy :). Jest także wersja, w której występują jedynie mężczyźni: Les Rois du shopping.

Odcinki programu możecie znaleźć na Youtube np. TUTAJ.

Polecam obejrzenie odcinka, w którym występuje Polka - Paulina, była modelka, która prowadzi blog Mama w Paryżu. Paulina wygrała program i została Królową Zakupów. Fragmenty odcinka możecie zobaczyć na stronie kanału M6: TUTAJ i TUTAJ

Paulina opisała także swoje wrażenia po programie na swoim blogu: 
"Les reines du shopping" - czyli jak mozna stac sie krolowa zakupow we francuskiej telewizji! Paulina o swoich doświadczeniach pisze także w swojej książce: Mój Paryż, moja miłość, którą polecam! Książkę już prawie pochłonęłam, więc niedługo pojawi się recenzja.




Jeśli szukacie innych programów, dzięki którym poznacie różnego rodzaju słownictwo polecam opisywany przeze mnie ostatnio program Un diner presque parfait. Dzięki niemu poznacie słownictwo związane z gotowaniem i przyjmowaniem gości.


A Wy jakie programy wolicie: kulinarne czy modowe? A może jeszcze inny rodzaj? :)

Komentarze

  1. nie udało mi się zobaczyc całego odcinka ten link juz nie dziala :( na szczescie skrót jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm dziwne, mówisz o tym linku do Youtube? U mnie otwiera się normalnie i wszystko działa.

      Usuń
  2. Oglądałam ten odcinek z Pauliną i ze 2 inne :-) całkiem nieźle się ogląda, tylko jakoś Cordula mnie drażniła, nie wiem czemu. Aż dziwne, że u nas jeszcze nie ma takiego programu.. a może jest tylko ja o nim nie wiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh jest polska wersja! Oczywiście, że jest - Shopping Queen. Tylko mnie jakoś nie przypadła do gustu..

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście byłam w lekkim szoku, kiedy w rozmowie z pewną Francuzką dowiedziałam się, że mają męską wersję tego programu. Widziałam już wcześniej polski odpowiednik i jakoś ciężko mi było to sobie wyobrazić :) Dzięki za link do kanału YT z odcinkami, jakoś wcześniej o tym nie pomyślałam! Szukałam jedynie ,,Les rois..'', niestety nie udało się znaleźć.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co:) Odcinki tej męskiej wersji też można oglądać na Youtube aczkolwiek ja chyba wolę nawet nie sprawdzać co tam się dzieje... ;)

      Usuń
  6. Oglądałam wczoraj przy prasowaniu. To taki mój mały rytuał ;)
    Widziałam odcinek z Pauliną - bardzo dobrze sobie poradziła, w dodatku była świetną ambasadorką Polski, sympatyczna, zawsze uśmiechnięta i w dodatku wygraną kwotę przekazała na cele charytatywne; poza tym Paulina mówi świetnie po francusku!
    Widziałam odcinek z facetami - było ciekawie hehe
    A Cristina ma taką osobowość, że albo się bezgranicznie kocha albo nienawidzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a ja należę do tych drugich ;-)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Tak, a ja należę do tych drugich ;-)

      Usuń
    4. Oj to prawda! Paulina mówi świetnie po francusku! A początkowo znała tylko kilka słówek... :) Nic tylko się zainspirować i brać ostro za naukę ;)

      Usuń
  7. Moja osmioletnia corka jest ogromna fanka tego programu, ale nie wiedzialam, ze wystepowala w nim Paulina. Dzis musze to koniecznie nadrobic, tym bardziej, ze jej ksiazka juz tez u mnie czeka w kolejce :)
    Potwierdzam Twoje slowa-naprawde mozna sie duzo slowek o zakupach i urodzie tez nauczyc, ogladajac ten ^program :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że potwierdzasz moje słowa i też oglądasz:)

      Usuń
  8. Fajny taki program może być, chociaż osobiście nie miałam okazji go widzieć. Zawsze można się zainspirować, zaczerpnąć jakieś przykłady i potem je w swoich stylizacjach wykorzystać. Dużo w dzisiejszych czasach daje internet. Nawet bez wychodzenia z domu zakupy można zrobić. Ja ostatnio buty sobie na https://butymodne.pl/damskie-filippo-na-obcasie-c531.p143.f134.html upatrzyłam na jesień. Takie fajne botki z klamerkami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz